Workshop Performing Arts 28.-29.januar med Izabela Orzełowska og Gard Bjørnson
Danseklubben 2dance inviterer til Workshop I Performing Art for alle over 11 år.
Vi er glade for å presentere to fantastisk dyktige instruktører: Izabela Orzełowska og Gard Bjørnson.
Dato: Lørdag 28 og søndag 29 januar.
Det vil bli undervist 4 klasser pr dag, og det vil bli delt inn i alder og nivå.
Det vil bli mulighet for privattimer med Iza, pris: 350kr per 30 minutter. Send mail om ønske om privattime til: jeanette.dance@gmail.com
Lørdag: Privattimer 16.30 - 20.30 |
Søndag: Privattimer 16.30 - 20.30 |
Påmelding
Dansere fra 2Dance melder på HER
Dansere fra andre klubber melder på HER
Izabela Orzełowska er en danser fra Polen, men holder i dag til i Sveits. Fra ung alder, med Caro Dance Company, har hun representert Polen på flere ulike festivaler, konkurranser og mesterskap i Polen og internasjonalt.
I 2014 ble hun uteksaminert ved CODARTS - University of the Arts i Rotterdam med spesialisering i Performing. I September 2022 fullførte hun MA studier ved Hochschule der Künste Bern, Expanded Theatre Program. Siden 2016 har hun jobbet freelance med ulike kompanier i Europa. Før det (2013-2016), danset hun med Kozert Theatre Bern (CH).
Hun har interesse for tverrfaglig teater og relatert forskning. I 2022, sammen med Gonzague Rebetez, begynte hun å skape egne verk, med temaer nært knyttet til sosio-politiske utfordringer i den moderne verden. Hennes seneste interesser og lidenskap, som hun stadig utforsker, er elektronisk musikkproduksjon og DJ'ing.
Hun underviser jevnlig moderne og jazz-dans rundt i Europa. Izabela har også lisens som Yoga-trener (200 hours YTT - Yoga Teacher Training)
Gard Bjørnson har sin utdannelse fra KHiO med hovedfag i Jazzdans, samt PPU fra samme skole, og har siden 2011 jobbet som frilans danser. Han har jobbet bredt med alt fra TV-produksjoner, event-basert arbeid, musikaler, det frie feltet, film og reklame. For øyeblikket er han engasjert i «Inn i et speil» med ICBD, der det utvikles et prosjekt for og mot ungdom. Tidligere arbeid består av musikaler som "Guys and Dolls" på Oslo Nye, "Singning in the rain" og "CHESS" på Folketeateret, "Cabaret" på Nordland teater og "Billy Elliot" på Sandnes Kulturhus for å nevne noen.
Han var engasjert i Oslo Danse Ensemble (Norges eneste kompani for jazzdans) fra 2011 til de la ned i 2017, og var med på to turnér med Riksteateret i co produksjon med ODE. Han har vært en del av TILT i regi av Pantarei Danseteater, der 8 frilans dansere bygger ut hver sin solo, samt jobber mot publikumeksponering og et bredde-arbeid for å favne om et bredt og mangfoldig uttrykk. Bjørnson har medvirket i TV-produksjoner som "MGP", "The Voice", "Skal vi danse" og "Nobels fredspriskonsert".
Gard ser på seg selv som en allsidig danser, og har gjort alt fra Broadway-danser til samtidsdans. Han er en aktiv utøver og bidrar ofte i prosesser enten med innspill eller som dansekaptein. Han er selvgående med en pasjon for det fysikalske. Som pedagog har han hatt workshops over hele landet, jobbet på "Tip Toe" i Mo i Rana, "Spin Off" og Norges Dansehøyskole. Siden 2014 har han undervist på timebasis på Kunsthøgskolen i Oslo. Han underviser i Jazz, der han tar vare på tradisjonene, men presser grensene for hvor jazzen kan gå. Han har stort fokus på funksjonalitet og glede i faget, der det rent tekniske møter moment- og det organiske i bevegelser.
Bjørnson fokuserer på å bevare egenart hos elevene/studenten, og jobber aktivt for å styrke og støtte de på veien. Han jobber mye med forståelse av rom, vektdisponering, bruk av rygg- og torso samt å få studentene til å jobbe utfra eget perspektiv. Hans filosofi dreier seg om at hvert individ er ulikt, derfor kreves det tilpasset veiledning for å kunne få en forståelse av seg selv, og hvordan en teknisk base kan anvendes på egen kropp, der funksjonalitet trumfer estetikk. Refleksivt arbeid står sterkt i hans timer. Hans timer baserer seg på en delingsstrategi der han gir en smakebit på sitt eget kunstnerskap, samt at han blir inspirert- og lærer av de rundt seg.
Kilde: Neil Nisbet/Article19
Legg igjen en kommentar