Personvernerklæring
Du som medlem skal være trygg på at vi behandler dine personlige opplysninger på en sikker og forsvarlig måte, og ikke benytter opplysningene til andre formål enn det de er ment til.
For oss som idrettslag gjelder følgende (utdrag fra veileder fra NIF, vedtatt 20.12.17):
”Norges Idrettsforbund og tilknyttede organisasjonsledd kan innhente og bruke slike opplysninger med hjemmel i «medlemsavtalen». Det betyr at når en person blir medlem i idretten har idretten lovlig grunnlag for registrering og behandling av nødvendige personopplysninger.” ”Dersom personen har oppgitt mobiltelefonnummer/e-postadresse, er dette å anse som et samtykke til at organisasjonsleddet kan kontakte vedkommende per
e-post og SMS med bakgrunn i medlemsavtalen. ”
Personvernerklæring
Personvern, nettbasert behandling av personopplysninger
Denne personvernerklæringen gjelder for Danseklubben 2Dance (organisasjonsnummer 993 841 994). Danseklubben 2Dance er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger som samles inn på nettsidene vi bruker (MinIdrett/KlubbAdmin og Deltager). Informasjon innhentes og håndteres i overensstemmelse med bestemmelsene i
GDPR(General Data Protection Regulation), den nye personvernsforordningen i EU som trådde i kraft fra 20 juli 2018.
Personopplysninger som samles inn og lagres
- Navn
- Kontaktinfo
- Fødselsdato og kjønn
- Hvilket medlemskap medlemmet er tilknyttet
- Familierelasjoner
- Faktura- og betalingshistorikk
Hvordan informasjon innhentes?
Vi samler inn opplysninger via MinIdrett eller påmelding direkte på skjemaer via
Deltager.no som for eksempel innmeldingsskjema, påmeldingsskjema til aktiviteter,
innsamling av kontaktinfo på lister, epost osv.
Formålet med informasjonen som innhentes
- Administrasjon av idrettslagets medlemmer og aktiviteter
- Tilby god medlemsservice og info om relevante aktiviteter til rett medlem til rett tid
- Administrere betalinger mv
Hvem behandler informasjonen?
Tilgang til personopplysninger er tilgangsstyrt. Frivillige som har behov for tilgang til data for å kunne utføre sitt verv vil få tilgang etter behov, herunder sportslig leder, sportslig utvalg, styret, instruktører, dugnadsansvarlig og oppmann på konkurransepartier.
Personer utenfor idrettslaget vil ikke gis tilgang til personopplysninger. Unntaket for dette er representanter for systemeiere som nevnt i punktet under, for å ivareta support mv.
Hvor lagres informasjonen?
Innhentet informasjon lagres i vårt medlemssystem KlubbAdmin.
Eposter (Outlook) lagres på interne servere og brukes til medlemskommunikasjon.
Fakturerings- og betalingshistorikk lagres i vårt regnskapssystem.
Kontaktinfo for dansere, kursdeltakere, trenere og andre i Danseklubben 2Dance legges inn i Deltager og Klubbadmin.
Kontaktinfo for styremedlemmer legges inn i NIF sitt system KlubbAdmin.
Hvordan slettes opplysningene?
Informasjon slettes årlig, med mindre medlemmet fortsatt er aktive i klubben. Informasjon kan også slettes på oppfordring fra medlem, såfremt medlemmet ikke lenger er aktivt i klubben og informasjonen behøves til daglig drift av medlemskapet.
Utlevering av informasjon til tredjepart
Personopplysningene deles ikke med utenforstående, kommersielle tredjeparter. Unntaket her er klubbens sponsorer, hvor NIFs medlemsavtale gir sponsorer tilgang til medlemmers kontaktinfo. NIF vil ikke gjennomføre slike sponsoraktiviteter uten varsling/mulighet for reservasjon fra medlemmet. For deling av informasjon innenfor
idrettens medlemssystemer, se ovenfor.
Rettigheter
Som medlem og bruker av nettsidene våre har du rett til å kreve innsyn I
personopplysningene som vi behandler om deg og hvordan de behandles. Du kan også kreve retting, sletting og begrensninger i behandlingen av personopplysninger i henhold til personopplysningsloven.
Som medlem kan du motta nyhetsbrev fra oss. Som medlem mottar du også viktig informasjon om våre aktiviteter og tilbud direkte fra vårt medlemssystem. Dette er informasjon som følger medlemskapet.
Dersom du mener at vi ikke har overholdt dine rettigheter i henhold til
personopplysningsloven, har du rett til å klage til den aktuelle tilsynsmyndigheten. Dette gjøres ved å sende klage til Datatilsynet, kontaktinformasjon er tilgjengelig på www.datatilsynet.no